Sektör beklentileri ve özellikle bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim göz önüne alındığında, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik mesleği; bu beklenti ve gelişmeler ile şekillenmekte, mesleğe yeni görevler yüklenmektedir.
Günümüz koşullarında rekabet avantajı sağlamak ve faaliyetlerini sürdürmek isteyen örgütler, bilgiyi en doğru ve verimli şekilde kullanmak zorundadır. Bu da ancak nitelikli büro çalışanlarıyla mümkün olacaktır. Bilginin yönetildiği yer olan bürolarda çalışanlar, alınan kararlarda, izlenen strateji ve politikalarda önemli roller üstlenmektedir.
Geçmişte yalnızca telefonlara bakan, kayıt tutan kişiler olarak algılanan sekreterler, bugün bilgi üreten, yöneticilerine raporlar sunup onların etkin kararlar almasını sağlayan, kendisine verilen yetki sınırları çerçevesinde karar alabilen, doğrudan emir almadan sorumluluk alabilen, yönetim kadrosu içerisinde yeri bulunan, yöneticilere en yakın çalışanlardır. Büro hizmetleri ve sekreterlik mesleğine verilen önem ve değer geçmişten bugüne artmıştır ve artmaya devam etmektedir.
Alanında referans gösterilen bir program olma vizyonuyla yola çıkan Çınarcık MYO Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı; dinamik, üretken, öğrenmeyi öğrenmiş, etik değerlere saygılı yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.