Yalova Üniversitesi    cinarcikmyo@yalova.edu.tr 0 226 815 55 00

TBMM "Vizyon Geliştirme" Gezisi

Sektörel Uygulamalar 1 dersinin “Resmi Organizasyon” görevi çerçevesinde 5 Aralık 2014 tarihinde, başta öğrenci temsilcimiz Sümeyye GÖKTÜRK olmak üzere tüm öğrencilerimizin özverili çalışmaları sonucunda yaptığımız TBMM Vizyon Geliştirme gezisini yine "öğrencilerimizin kaleminden" aktarmayı uygun bulduk;

Gezi için 4 Aralık 2014 Perşembe günü saat 23:00 da Yalova’dan kalkış yaptık. Murat KARAGÜZEL adlı sınıf arkadaşımızın kemençesi ile bize eşlik ettiği keyifli yolculuğumuzun ilk durağı Kocatepe Camii idi. Saat 05:30 da görkemli Kocatepe Camii’nin ışıkları ile aydınlandık.

Otobüste kahvaltımızı yaptık ve çaylarımızı yudumladık. Yapılan kahvaltıdan sonra ikinci durak olan Anıtkabir’e saat 09.00 da giriş yaptık. Ulu Öndere 1 dakikalık saygı duruşundan sonra hepimizi duygulandıran ve tarihe tanıklık etmemize olanak sağlayan Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesini gezdik. Atamızın kıyafetleri ve kullandığı özel eşyaları görerek onu biraz daha yakından tanıma fırsatı bulurken kurtuluş mücadelesinin ne kadar çetin geçtiğini iliklerimize kadar hissettik.

Aynı çatı altında çalışan 550 sekreter ile bölümümüz için eşsiz bir gözlem merkezi niteliğinde olan TBMM’ye randevu saatimizden 15 dakika önce vardık. Sekreter İlknur Hanım bizi büyük bir misafirperverlik ile karşıladı. Gerekli güvenlik taramasından geçtikten sonra ziyaretçi kartlarımızı alıp saat 11.00 da meclise giriş yaptık. Rehber eşliğinde meclis salonuna girdik. Rehberimiz bize meclis salonuyla ilgili bilgiler verdi.

Sekreterlik mesleğinin en üst düzeyde icra edildiği yer olan TBMM’de bizlere yarar sağlaması adına düzenlenen panele katıldık. Panel, Milletvekili Hizmetleri Başkan Yardımcısı Mehmet ALTINKAYNAK başkanlığında 6 ayrı üst kademe meclis çalışanı (sekreter, şef, danışman) ile yürütüldü. Düzenlenen panelde sekreterlik mesleğinin kamu kurumundaki işleyişi hakkında yararlı bilgiler elde ettik. Panelistler iş deneyimlerini, başarı hikayelerini, iş hayatına ilişkin önemli ipuçlarını bizimle paylaştılar. Bu paylaşımlar, eğitimini aldığımız yönetici asistanlığı mesleğini icra etmeyi düşünen bizler için eşsiz bir deneyimdi. Her birimiz soru sorma fırsatı bulduk. Soru-cevap şeklinde ilerleyen panelde mesleğimizin kariyer yolundaki üst basamaklarına ilişkin ön yargılarımız ortadan kalktı. Bölümümüze olan inancımız bir kat daha arttı. Mecliste staj yapma imkânımızın olduğunu öğrenmemiz de çok iyi bir motivasyon kaynağı oldu. Panel sonunda yepyeni bir vizyon ve bakış açısı kazandık.
Meclisten ayrılırken, cömertçe paylaştığı engin deneyimi ve samimi tavırlarıyla gönlümüzde taht kuran Mehmet ALTINKAYNAK’a bu güzel günü hatırlatması dileğiyle Yalova Üniversitesi logolu çini işlemeli tabağı hediye ettik. Bu yararlı geziyi ölümsüz kılacak fotoğraflar çektik ve beklentilerimizin çok ötesinde bir memnuniyetle TBMM den ayrıldık. İlk andan itibaren güler yüzüyle bizi karşılayan, her an yanımızda olan, bize rol model olan İlknur Hanım, biz ayrılırken de aynı misafirperverlik ile bizi uğurladı.
  Başkenti tanımak adına ayrılan serbest zamanda Kızılay Meydanını gezdik ve hiçbir aksaklık yaşanmadan saat 17.30 da Yalova’ya dönüş için yola çıktık. Memnuniyetimizin de vermiş olduğu moral ve motivasyonla müzik eşliğinde oldukça eğlenceli ve coşkulu bir yolculuk ile gezimiz son buldu.

Emeği geçen hocalarımıza, üniversitemize, meclis çalışanlarına çok teşekkür ederiz.